Okulumuz adına öğrencilerim ile beraber "Yaşam becerilerimi geliştiriyorum" adlı Etwinning projesini yürütüyorum. Amacımız öncelikle öğrencilerimizin öz farkındalıklarını farkına varmalarını sağlamak ve kişisel becerilerini arttırmaktır.
YAŞAM BECERİLERİMİ GELİŞTİRİYORUM
Okul başarısını da olumlu etkileyen, Sosyal ve duygusal zekâ becerilerinin gelişmesi; öğrencilerin bireysel başarıları için gereklidir.
MEB 2023 Eğitim Vizyonu ışığında bireysel başarı için gerekli nitelikler arasında yer alan öz farkındalık, özyönetim, sosyal farkındalık, kişiler arası iletişim ve sorumluluk alarak karar verme becerilerinin gelişmesi için öğrencilerin yaşam becerilerini geliştirmek ve hayat boyu öğrenmeye bir katkıda bulunmak projemizin amacıdır.
HEDEFLER: Modern eğitim sistemlerinde öğrencileri salt bilgi yüklemesi yapmak değil; öğrenciyi da bir birey kabul edip bütünsel olarak eğitmek ön plandadır. Çocuğun modern dünyaya uyum sağlayabilmesi ve başarılı olabilmesi için ihtiyaç duyduğu her türlü niteliği kazandırmak ve Sosyal Duygusal Eğitim oluşturan değerleri gerçekleştirmek. Ve Öğrencilerimizin;
Öz farkındalık (duyguları tanımlama, kendini doğru algılama, güçlü yönlerinin farkına varma, özgüven duygusunu edinme) becerilerini geliştirmek
Özyönetim (dışarıdan etkilenme kontrolü, stres yönetimi, öz disiplin, motivasyon, hedef belirleme, organize olma becerileri) becerilerini geliştirmek
Sosyal farkındalık (toplumsal bakış açısı edinme, empati kurma, takdir etme yöntemleri geliştirme, başkalarına saygı gösterme) becerilerini geliştirmek
Kişiler arası iletişim (sosyal yükümlülük, ilişkileri oluşturma, takım çalışması, çatışma çözme, yardım etme ve yardım isteme) becerilerini geliştirmek
Sorumluluk alarak karar verme becerilerini geliştirmek
Öğrencilerimizin eğlendikleri, akışta kaldıkları ve meraklarının tetiklendiği bir ortamda "Ben değerliyim", "Diğerlerine katkı sağlıyorum", "Kendimi ifade edebiliyorum", "Diğerlerinden farklı becerilerimle bu topluluğa katkı sağlayabiliyorum", "Söylediklerim, yaptıklarım önemseniyor" gibi alt düşünceler oluşturmak
Bu alt düşüncelerle de değerli hissetme, kabul görme, onaylanma, bireysel katkıların teşviki, dolayısıyla da kendini ifade etme ve özgüven geliştirme gibi olumlu duyguların ve becerilerin hâkim olduğu sınıf dinamiğinin yaratılmasına katkı sağlamak.
ÇALIŞMA SÜRECİ: Projenin başlama tarihi Eylül 2019 – bitiş tarihi Haziran 2020
Proje çalışmalarında öğretmen ve öğrencilerin uygun gördüğü Web2 araçları kullanılacak.
Proje çalışmalarının EBA ve FATİF entegrasyonu yapılacak
Tüm çalışmalar Twinspace, sosyal medyada paylaşılacak
EYLÜL
TANITIM BAŞLIYOR
*Twinspace sayfa düzenlemesi gerçekleştirilecek,
* Proje Ortakları haritası oluşturulacak,
* Proje logosu, proje posteri hazırlanacak,
*Ortak okul öğretmen ve öğrenciler kendilerini, okullarını, yaşadıkları ili ilçeyi tanıtacak,
EKİM
Öğrenci: canva programını kullanarak afiş hazırlayacak.
Öğretmen: fotograf kolaj programları yada videoshow programlarını kullanarak yaptığı çalışmaların kolajını ya da videoshowunu hazırlayacak.
KENDİME YETİYORUM
*Ayakkabı bağlama,
* Saç örgüsü yapma,
* Kıyafet Katlama,
KASIM
ATMA! GERİ DÖNÜŞTÜR
*Geri Dönüşüm bilinç oluşturma,
*Geri dönüşüm atıkları ile özgün tasarım oluşturma
ARALIK
KUMAŞIMIZ İYİ!
*İğne iplik geçirmek
*Düğme dikmek
*Yırtık Dikmek
*Kalemlik, çanta, cüzdan tasarlamak
OCAK
KUKLA HAYALİM!
*Parmak kukla yapımı,
*Çorap Kukla yapımı,
ŞUBAT
KEÇEYİ UNUTMAYALIM!
*Keçe malzemeden özgün oyuncak yapımı
MART
BÜYÜ(YÜN) ÇOCUKLAR!
*Yün malzemeden özgün tasarımlar
NİSAN
ANNEMİN YARDIMCISI
*Kek, kurabiye, pasta yapımı
*Temiz-kirli bulaşık yerleştirme
*Sofra düzeni kurmak-toplamak
GELENEKSEL ETAMİN
*Etamin işleme özgün tasarımlar
MAYIS
KİLDEN ÇANAK ÇÖMLEK
*Kilden mutfak gereçleri yapmak
HAZİRAN
*Değerlendirme
BEKLENEN SONUÇLAR:
Sosyal ve duygusal zekâ becerileri gelişmiş bir nesil
Web araçlarının ve bilişim teknolojilerinin olumlu şekilde kullanılmasının öğrenilmesi
Sosyal medyanın olumlu şekilde kullanılmasının öğrenilmesi
Öz bakım becerilerinin geliştirilmesi,
Geleneksel el sanatlarımızın yaşatılması
Öğrencinin iletişim becerisini geliştirmesi
Üretim ve tüketim kavramlarının içselleştirilmesi
Hayal gücünün geliştirilmesi
Geri dönüşüm bilincinin geliştirilmesi